Adexpo-header

"De gehele automatisering kende ongeveer acht deelprojecten"

 

In 1988 richt Van Bezooijen samen met zijn vader Adexpo op. Zij verzorgen de inrichting van designmeubilair voor onder andere beurzen, seminars en congressen. Adexpo is gegroeid tot een toonaangevende speler in de Europese markt van beursinrichting.

Toekomstige ontwikkelingen

Vanwege de groei heeft Adexpo software nodig die inspeelt op toekomstige ontwikkelingen. "Een aantal jaar geleden hebben we een intern rapport opgesteld met een schets van de toenmalige situatie en de te bereiken doelen voor de komende jaren. Hieruit bleek dat het softwarebedrijf waar wij toen mee werkten zich niet verder ontwikkelde. Het kwam er op neer dat er allemaal eilanden in de automatisering waren ontstaan. De verhuur, het transport en de logistiek planden we apart van elkaar. We zijn ons toen gaan oriënteren op de markt, op zoek naar een bedrijf dat deze drie partijen samen kon brengen in de planning."

"In minder tijd meer inzicht in alle lopende processen.Het softwarepakket Kratoz heeft ervoor gezorgd dat iedereen binnen het bedrijf beheersing heeft over de planning. André van Bezooijen, oprichter en eigenaar - Adexpo B.V.

Adexpo gaat in gesprek met drie partijen waaronder I-TeQ. "Uiteindelijk hadden wij het meeste vertrouwen in I-TeQ. Zij dachten goed mee, hadden veel kennis en ervaring en lieten zien dat zij de groothandel, de logistiek en het verhuur samen konden brengen. Het ging om basismodules van Kratoz; de productlijn van I-TeQ voor de verhuurbranche. Deze modules konden gecustomized worden naar onze wensen en eisen." Voordat Van Bezooijen de knoop doorhakt, belt hij enkele klanten van I-TeQ om naar hun ervaringen te vragen. "Ik was vooral benieuwd of het bedrijf zich door ontwikkelt en of ze tijdens een project ook zelf initiatief nemen."

Flinke klus

Het ontwikkelen van het softwarepakket is een flinke klus. "Het was lastig om wat wij bedoelen, te vertalen naar informatie waarmee I-TeQ een pakket kan schrijven. Mede daarom heeft het project langer geduurd dan we verwacht hadden. Toch is dat logisch, want het was een enorme automatiseringsslag. Het is ook lastig evalueren in een niet bestaande omgeving. Alles moest worden verzonnen, zoals klanten en opdrachten. "Het project kent soms dan ook moeilijke perioden. "De gehele automatisering kende ongeveer acht deelprojecten. I-TeQ verwachtte dat ze na elk akkoord door konden naar het volgende deelproject. Uiteindelijk bleek dat elk nieuw gedeelte invloed heeft op het onder-liggende project."

Twee grote schermen met de planning aan de wand van het bedrijfspand bewijzen dat het project tot een goed einde is gebracht. Van Bezooijen is er zeer tevreden over en trots op het resultaat. "Al onze mensen beheersen de planning, of ze nu actief zijn in de verhuur, het magazijn of het transport. I-TeQ heeft goede mensen die zeer klantgericht zijn. Als er iets niet goed werkt, reageren ze alert en proberen ze de problemen direct te tackelen." Inmiddels is de internetsite gekoppeld aan het back-officesysteem.

footer-logo